Élménybeszámoló az Azori-szigetekről

Nehéz szavakba önteni, milyen csodában van része az embernek akkor, ha az Azori-szigetekre van lehetősége utazni. Megpróbálok egy kis szeletkét átadni abból, amit mi ott átéltünk, és csak reménykedni tudok abban, hogy más is kedvet kap ehhez a nagybetűs PARADICSOMI környezethez, mert bizony, tényleg az.

Az Azori-szigetek az Atlanti-óceánon található szigetcsoport, ami Portugáliához tartozik, tehát hiába van messze, ugyanúgy az Európai Unió része, így természetesen elegendő a személyi igazolványod az utazáshoz. Mi a lisszaboni átszállást választottuk, innen 1500 km-re található a legnagyobb sziget, Sao Miguel, ami körülbelül 2.5 órás repülést jelentett. Összesen 9 sziget alkotja a “csoportot”, állítólag mindegyik varázslatos. Sao Miguel viszont tökéletes “első randi”, ha először látogatsz el ide, mert itt aztán minden megtalálható, ráadásul két hetet is el tudsz tölteni úgy, hogy nem unatkozol a szigeten egy percet sem. A legdurvább benne az, hogy kisebb, mint a Balaton, mégis olyan változatos és különleges helyekre jutsz el 25-30 percen belül, mintha néha nem is ugyanazon a szigeten tartózkodnál.

azori

Utazás, szállások

Porto és Lisszabon reptere is indít járatokat ide, mivel mi szerettük volna megnézni Lisszabont, így ide érkeztünk, és aztán 3 nap elteltével innen utaztunk tovább. Ryanairnél foglaltunk még az év elején az októberi utunkra, így a repjegy ára nagyon kedvező volt, egészen konkréten egy főre, egy útra 10.000 forintot fizettünk. Szerintem ez az összeg bőven megéri azt, hogy egy ennyire különleges helyre eljuthatsz, amiről lehet, hogy korábban még csak nem is hallottál. Szállást is bőségesen lehet találni, rengeteg a hotel, és ugyanúgy dübörög az Airbnb is a szigeten. Szerintem érdemesebb a főváros, Ponta Delgada közelébe foglalni, mert a repteret gyakorlatilag 10 perc alatt elérhetitek, és amúgy is egy szuper kiindulópont mindenhová. Mi Sao Roquét választottuk,  ami szinte egybe van nőve a fővárossal, szóval tényleg közel volt. A szállásunk minden szobája panorámás volt, gyakorlatilag 50 méterre volt tőlünk az óceán.

42834238_278343573014436_592143580571631616_n

Ha alacsony költségvetésből szeretnétek kihozni az utat, de nincs jogosítvány, akkor elég nehézkes bejárni a szigetet, mert borzasztóan drága lenne taxival menni mindenhová, buszok pedig nem mennek sok olyan helyre, ami inkább természeti látnivaló. Nagyon sok cég foglalkozik autókölcsönzéssel, mi a GoRentaCar-nál béreltünk, ahol a plusz biztosítás miatt nem zároltak semmiféle összeget a bankkártyánkon, amit valószínűleg sokan tudtok, hogy több százezer forintra is rúghat nagyon sok európai ország esetében. Ráadásul egy vadiúj, 8200 km-ert futott, tolatókamerás és légkondis Peugeot 208-ast kaptunk, tehát mi elégedettek voltunk.

42977888_1113584208806816_8813681342781849600_n

Ami a legjobban tetszett

Nem szeretném bemutatni az összes neves látnivalót a szigeten, hiszen azt másodpercek alatt ki tudja keresni magának mindenki az interneten, de természetesen leírom, hogy nekünk mik tetszettek a legjobban. Az itt töltött idő varázsa nemcsak egy-egy látnivalóban rejlik, hanem az oda vezető útban, ahogy autókázol a mesebeli tájakon, és ahogy rácsodálkozol percenként arra, mi is vesz körül téged. Mi gyakorlatilag 2 percenként kiáltottunk fel, hogy “Odanézz, de szép!” , “Nem hiszem el, nézz arra!“, szóval tényleg le voltunk nyűgözve és hihetetlenül hálásak voltunk, hogy ott lehettünk. Az út mentén elképesztő mennyiségű hortenzia található, ami tavasz végén a legcsodálatosabb – mi viszont így október elején is bőven láttunk belőle, igaz, nem a teljes pompájában. Az tény és való, hogy a sziget az aktív pihenők Mekkája, tehát aki tengerparton szeret inkább pihenni, azoknak nem ez lesz a kedvenc nyaralásuk.

42918560_280850739305196_3614778341854281728_n

Caldeira Velha. Itt abszolút szubtrópusi, őserdei környezetben áztathatjuk magunkat a kövek alól feltörő hőforrásokban, ami egyedülálló élmény az Azori-szigeteken. Ez egy természeti park, ahol nem csak fürdeni lehet, hanem akár egy rövid túrát is tehetünk. Olyan elképesztő növényvilága van, hogy abszolút nem meglepő, milyen sokan járnak a csodájára. Fürödtél már langyos vizű vízesésben? Ha nem, akkor itt ezt is megteheted.

43091908_726369987698875_42228955972894720_n

Ferraria. Röviden és tömören: óceánba ömlő termálvíz. Elég ütős kombináció ahhoz, hogy az úszni tudók mindenképpen ki akarják próbálni. Egy kis elkerített “természetes medencéről” van szó, ahol az óceán hullámai keverednek a kövek közül kitörő, egyébként 61 fokos termálvízzel. Abszolút biztonságos, és olyan természeti attrakció, amit kár lenne kihagyni.

44111995_1825681797487371_7765566742528524288_n

Chá Gorreana. Nem sok teaültetvény található Európában (szám szerint három), de azok közül is a Chá Gorreana a legrégibb, ami már 1883 óta megállás nélkül üzemel. Nagyon tetszett, hogy betekintést nyerhettünk abba, hogy is kerül a filterpárnácskákba a teafű, ráadásul korlátlan mennyiségben biztosítanak kóstolást is, teljesen ingyen. A teaültetvények szépségét pedig gondolom említenem sem kell, az is lélegzetelállító. Érdemes a fővárosban, Ponta Delgadaban vásárolni belőlük, itt nagyon jó árban vannak a szupermarketekben.

43052407_2157195231219834_3434704884417429504_n

Sete Citades. Egy hatalmas vulkanikus kráter, ahol a “kék és zöld tó” található, amit ha megnézünk a magasból (Visto de Rei kilátó), akkor ha a fény játéka úgy esik, tényleg élesen kivehető a különbség. Csodálatos a környezet itt is, az egész olyan, mint egy álom. Órákat el lehet tölteni azzal, hogy mindenféle szögből megcsodáljuk a tavakat, és örökre magunkba szívjuk ezt a látványt.

42913345_181308596096928_8137563734164897792_n

Boca do Inferno kilátó. Ez volt az a pont, amit már tényleg nem tudtam felfogni. Annyira hihetetlen az egész, hogy látod a négy vulkanikus krátertavat különböző színekben csillogni, háttérben az óceánt, mindez a zöld 50 árnyalatával körbevéve, olyan magas és csodás zöld hegyekkel, amiket az előtt maximum a Jurassic Park filmekben láthattál, hogy azt sem fotó, sem videó nem tudja átadni. Úgy hatott ránk itt a természet ereje, mint még sehol máshol. Ha már csak ennyit láttam volna az Azori-szigetekből és semmi mást, már akkor is azt gondoltam volna, hogy életem legszebb helyén jártam.

42913323_147890012823942_2593927880463351808_n

Bálnales program. Elképesztő élmény élőben, az eredeti, természetes környezetében látni bálnákat. Nekünk is volt szerencsénk egy közel 4 órás hajóúton kettőt is látni, és ezt az élményt már tényleg nem veszi el tőlünk senki. Igaz, eléggé kikészült mindenki a fedélzeten a katamarán hánykolódásától, de ez teljesen normálisnak számít, szóval kitartás, az élmény kárpótolni fog! :)

44174444_1067112130116136_1240122118243352576_n

Nagyon sokat tudnék még mesélni az itt tapasztalt dolgokról, illetve látnivaló is rengeteg van még, de azt hiszem, ízelítőnek ennyi biztosan elegendő volt. Az időjárásról nem beszéltem még: az Azori-szigeteken a szubtrópusi és óceáni éghajlat keveredik, ennek megfelelően akár pár óra alatt át tudsz élni több évszakot is: sütkérezel a parton fürdőruhában, 10 kilométerrel arrébb később elkap az eső, majd olyan szelek fújnak még 10 kilométerrel odébb, hogy egészen nyakig elbújsz a széldzsekidben. A természet szerelmeseinek mindenképpen katartikus élmény lesz ez az egész, és látjátok, nem csak arról szól, hogy a természetet fotózod és gyönyörködsz benne, bőven vannak programlehetőségek is.

42938073_1816119878500984_7335038344604155904_n

Mi életünk legszebb és legkülönlegesebb utazásának tartjuk az itt töltött időt, egyszer biztosan vissza fogunk még térni, amit minden bizonnyal érdemes lesz egy másik sziget meglátogatásával is egybekötni. Remélem, nektek is hasonló tapasztalatitok lesznek majd, ha ezt a helyet választjátok következő úticélul.

A képek forrása: saját képek