Izland – úti beszámoló

Ha még nem jártatok a csodálatos szigeten, mindenképpen érdemes ellátogatnotok. Én egy hetet töltöttem el a hihetetlenül sokszínű és izgalmas Izlandon, de van jó néhány dolog, amire ott is érdemes odafigyelni.

Megközelítés

Izland ma már viszonylag olcsón megközelíthető, ugyanis a Wizzair körülbelül egy éve járatokat indított oda Budapestről. A fő szezon nyárra datálható, éppen ezért akkor drágábbak is a repülőjegyek és minden más is. Mi márciusban töltöttünk el egy hetet ott barátnőmmel, és az igazat megvallva szerintünk ennél jobb időnk nem is lehetett volna az utazásra. Ekkor még a sarki fény is látható, 12 óra éjszaka, 12 óra nappal, láttunk 2 méteres havat és gyönyörű zöld mezőket, mohás hegyeket.

image1

Közlekedés

Sokan nem tudják, hogy Izlandon egyáltalán nem vészes az autóbérlés. Általában 4*4-es kocsit ajánlanak, bár azok az egyszerű autó árához képest nagyon magasak. Mi egy 2015-ös Nissan Micra-t béreltünk, és teljesen meg voltunk vele elégedve. A kocsival 4 nap alatt felfedeztük a sziget teljes nyugati részét, de délre és északra is elmentünk. Vezetni kint egyszerű, de a városban nagy a káosz, ott nagyon oda kell figyelni a többi autósra, általában maximum 90-nel lehet menni, ha a sebességkorlátozást megszegjük, horribilis büntetéseket szabnak ki. Vannak szervezett túrák is, de ezek közül egynek az ára a kocsibérlés fele, így szerintem nem éri meg azokra elmenni.

image1 (1)

Sarki fény:

A sarki fény is látható még március végéig-április közepéig Izlandról. Nagyon sok szervezett sarki fény túra van, ám ezekre nem érdemes befizetni, ugyanis 10000 koronát is elkérhetnek érte (kb.23000 Ft), miközben elég Reykjavikon belül maradni, hogy láthassuk ezt a csodát. A kikötőből éjfél és egy között, amennyiben az időjárás is megengedi, tökéletesen látni ezt az égi jelenséget, a kocsik egymás mellett állnak és várnak rá hajnalban.

image3
Sarki fények Reykjavikból

Árak, vásárlás

Mi airbnb-vel mentünk, így szerencsére tudtunk főzni. Nem érdemes étterembe enni, ugyanis egy leves ára 4000 forint, illetve a főételek is 6-7000 forint körül mozognak. A bőröndünket telepakoltunk mindenféle könnyen elkészíthető zacskós tésztával, illetve Pick szalámit vittünk ki reggelire, ugyanis az nem romlik meg. A boltok is nagyon drágák, viszont van egy Bónusz nevű üzletlánc, ahol normális áron be lehet szerezni az élelmiszereket. Néhány látványosság “belépős” de ezekekért nem kell olyan nagy összeget kifizetni. A Thingvellir Nemzeti Park belépéséhez a parkolásért kell csak fizetni (kb. 1300 Ft-ot egész napra).

image6
Thingvellir Nemzeti Park

Nevezetességek

Izland rendkívül sokszínű és nagyon sok a látnivaló. Mi 8 nap alatt is csak a sziget negyed részét tudtuk bejárni, illetve mehettünk volna több helyre, de az időjárásra való tekintettel (délen hatalmas a szél) nem mertünk kockáztatni.

image2
Reykjadalur

A Golden Circle mindenképpen a kötelező, illetve érdemes a Blue Lagoon-ba is ellátogatni. Ha éppen nem szeretnétek túrázni, csak kocsikázni, északra gyönyörű helyek vannak.

image4
Gullfoss vízesés

Nagyon sok helyen meg is lehet állni, olykor egy-egy istálló mellett, ahol meg lehet simogatni izlandi lovakat is.

image3

Éjszakai élet:

Vasárnap este bementünk a városba, de nagy bánatunkra a kocsmák nagy része nyitva sem volt, illetve amelyik nyitva tartott, az is maximum éjfélig. Az izlandiak szokása, hogy péntek és szombat éjjel kocsmáról kocsmára járnak, így miután megismerkedtünk pár helyi emberrel, 3-4 helyre is elvittek minket. Aki ellátogat Reykjavikba mindenképpen ajánlom, hogy menjen el az Austur nevű szórakozóhelyre, ami a Langavegur-on van, hasonlóan a kocsmákhoz, és ami az egyetlen bulizó hely a városban – nagyon igényes, a DJ-k pedig az r’n’b szerelmeseinek kedveskednek.