Legszebb hazai kirándulóhelyek tavaszra – Budapest és környéke

A találkozóinkat hamarosan már nem kávézókba, plázákba, vagy hasonló beltéri helyekre kell szerveznünk, hanem végre sétálhatunk a Duna-parton, kiülhetünk a Városligetbe, vagy kirándulhatunk a természetben anélkül, hogy fogcsikorgatva, összehúzott kabátban vacognánk.

A tavasz köztudattan az újrakezdés, az újjáéledés és a regenerálódás időszaka,  ehhez pedig első napsugarai garantáltan D-vitaminnal, energiával, és életerővel töltik fel majd szervezetünket. S ha valami csodálatosat akarunk látni, még nagyon messzire sem kell mennünk: kicsiny országunk számos gyönyörű helyet tartogat számunkra. A teljesség igénye nélkül összeválogattunk nektek pár főváros közeli helyszínt, ahova mi is biztosan ellátogatunk majd idén tavasszal!

Normafa

Talán nincs olyan fővárosi lakos, aki még ne járt volna itt. Ha pedig mégis van, akkor itt az ideje bepótolni ezt a hiányosságot! Friss levegő, zöldellő táj, és csodálatos kilátás jellemzi leginkább ezt a környéket tavasszal. Ha pedig megéheznénk, vagy megszomjaznánk, a buszmegálló közelében lévő kis hangulatos bódékban vásárolhatunk rétest, lángost és teát is magunknak. Miután végigjártuk a kék színű körjárat túraútvonalát, akár libegővel is leereszkedhetünk. Arra is van megoldás, ha inkább kényelmesen ülve néznénk végig a tájat, hiszen A Széchenyi-hegytől Hűvösvölgyig kisvasút is közlekedik.

normafa-1184297_1280

ELTE Füvészkert

Több éves hagyomány a Füvészkertben minden évben megrendezett esemény, mely a japán Ohanamihoz kapcsolódik és többnyire áprilisra datálható. Idén április második hétvégéjére esik a Sakura ünnep. Japán tradicionális szokásait megidézve lehetőségünk lesz magunkkal hozott plédeinkre telepedni a parfümös illatú fák alatt, s romantikus hangulatban élvezni a szín- és illatorgiát.

cherry-blossom-tree-wallpaper-hdtree-flower-park-path-grass-cherry-blossom-sakura-nature-6jxbom5g

Gül Baba türbéje és a Rózsakert

A 16. században épült török sírkápolna eddig felújítási munkálatok miatt zárva tartott. Idén március 1-jén újra megnyitja kapuit a Rózsadomb délkeleti lejtőjén álló emlékmű. Nem is adódhatna jobb alkalom arra, hogy megtekintsd e történelmi emléket és a hozzá tartozó, káprázatos és illatos rózsás-kertet.Gül_Baba_türbéje_(290._számú_műemlék)_2

Szemlő-hegyi-barlang

Nem egy klasszikusan tavaszias, illatos, zöld természeti közeg, de a barlangba lépve különleges élményben lehet részünk. Több különböző folyosóból áll, zegzugos, haloványan kivilágított járatai igazán egyedi hangulatot kölcsönöznek neki. A méreteiről híres Óriás-folyosó (a nevét is arról kapta) a legimpozánsabb része a túrának, ahol különböző, boszorkányorra, vagy halálfejre is hasonlító képződményekkel találkozhatunk. Ide betérve biztosan egy kalandos kis utazásban lesz részünk.

25_153674_745569_539d3071b42082cd2bd32f3a8e686f62_3be69d_301

Nemzeti Botanikus Kert, Vácrátót

Hazánk leggazdagabb fajgyűjteménye e romantikus hangulatú tájképi kert. Pompás virágok, szűk utacskák, hatalmas ősfák és egy ódon vízimalom, mind rád várnak, ha ellátogatsz ide. Budapesttől tömegközlekedéssel mindössze 45 perces útra található. Távolsági busszal könnyen megközelíthető, a leszállóhely nevét is a botanikus kert fémjelzi. Tavasszal számos különböző programot szerveznek itt, s megtekintheted a kert területén helyet kapó Berkenyeházban, vagy a Karbonházban lévő állandó kiállításokat . Ha imádod a növényeket, vagy egy nyugalom szigetre és egy kis feltöltődésre vágysz, kifejezetten érdemes ellátogatnod ide.

Szentendre

Festői szépségű utcácskákon sétálhatunk, ha Szentendrére látogatunk. A város kulturális előadásoknak, fesztiváloknak, vásároknak, kiállításoknak és számos programnak szolgál helyszínéül. Itt található a híres Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum is a Skanzen területén. Ha pedig erre járunk, ne hagyjuk ki az egész évben nyitva tartó Karácsony múzeumot sem, hiszen már a tavaszi melegnek örülünk ugyan, de a csillogó, flitteres gömbök, díszek és fények bármikor el tudnak varázsolni.

building-188749_1920

Teve szikla, Pilisborosjenő

Budapesttől északra, a Pilis délkeleti lábánál fekvő település a túrázók közkedvelt helye. Innen indulva, a Kéktúra jelzéseit követve, pár perces séta után hamar rátalálhatunk a Teve-sziklára, és a környékén csúcsosodó sziklafalakra. Az érintetlen táj látványa egy múlt századba varázsolja az embert. Nem véletlen, hogy több filmforgatás helyszínéül is szolgált a terület. Nem messze magasodik az Egri csillagok című film forgatásához épített “Egri vár” is, melyet a túraútvonalról kissé letérve érhetünk el.